Dağcılık Gezi yazıları Trekking Türkiye Gezileri

Uludağ Keşif Gezisi

2543 metre yüksekliğindeki zirvesi ile Anadolu yarımadasının kuzey batı kısmının (Marmara Bölgesi) en yüksek dağı olan Uludağ’a bir keşif gezisine çıktık. Osmanlı Döneminde Keşiş Dağı olarak bilinen Uludağ; harika parkurları ve büyüleyici zirvesinin yanı sıra Türkiye’nin en önemli kış ve doğa sporları merkezidir. Üzerinde 9 adet buzul gölü bulunduran bu doğa harikasına yolculuğumuz İzmit’ten sabah 5 sularında başlıyor.

Yürüyüş rotamız, Uludağ oteller II. Gelişim tarafından, Wolfram madeni sırtına ve orada küçük zirveye geçen kapı tarafına doğru olacak. Uludağ üzerinde zirveye giden bir çok rota var. Oteller bölgesinden yürüyüşle bu rotalar yaklaşık olarak gidiş dönüş 20 km civarı.

Evliya Çelebi’nin Seyahatname’sinde “sularına azık, yollarına çarık yetiştiremedim” dediği yerlerden biri Uludağ. Zamanında buralarda 300 kişilik gruplar buz keserler ve gemilerle İstanbul’a Saray’a gönderirlermiş.

II. Gelişim Wolfram arasında kestirme yol 760 metre çıkış ve parkurun yorucu noktalarından. Başlangıç için zorluyor ama ısınmak için ideal. Buradan itibaren sis bastırınca biraz mola verdik ancak devamında bir ara küçük zirve bize yüzünü gösterdi. Wolfram Madenine ve oradan kapıya kadar yerdeki kar miktarı artıyor ve bazı zorlu geçiş noktaları yaratıyor. Geçerken dikkat şart, zira üstüne bastığımız buzulun altından eriyen karlar ufak dereler oluşturuyor. Bir buz-kar karışımını geçmek için taş dizmek zorunda kalıyoruz. Bu arada taze ayı izleri gözümüze çarpıyor. Hava şartları oldukça ağır, rüzgar çok sert ve yağmurun bile yere değmesine müsaade etmiyor. Wolfram madeni çıkışından kapı istikametine dönüyoruz ancak çok fazla ilerleyemeden, rüzgar ve biriken kar yolumuzu kesiyor. Yanımızda ki malzeme de yetersiz olduğundan dönüş kararı alıyoruz. Dönüşte rüzgar genelde arkamızdan esiyor ama ayakta durmak bile oldukça güçleşiyor. Yoğun sis ve fırtına altında Uludağ’ın bize “sonra tekrar gelirsiniz” dediğini duyuyoruz.

Bu etkinlik çok faydalı oldu. Hep kar altında gördüğümüz Uludağ’ın muazzam kütlesini, patika yollarını, kestirmelerini, yeşille mavinin birleşmesini ve fırtınasının nasıl olduğunu görmüş olduk. Mayıs ayında bile hafife alınmaması gereken zorlukta. Buraya daha sonra günübirlik ve kamplı olarak iki farklı etkinlik düzenlemeyi planlıyoruz. Sert rüzgar, zorlu kar buz geçişleri ve soğukta toplam 8 km yol gidebilmişiz.