Dağcılık Gezi yazıları Trekking Türkiye Gezileri

İzmit Kartepe Zirve Faaliyeti

Ekip olarak bu hafta Kocaeli’nin gözbebeği Kartepe’yi gözümüze kestirdik. İstanbul’dan Ankara’ya doğru giderken, kimi zaman sisler ardında, kimi zaman sert bakışıyla Kartepe son yılların kayak ve turizm merkezlerinden biri olma yolunda ilerliyor. Kayak mevsimi dışında trekking parkurları ve 1602 m. Zirvesi ile de oldukça dikkat çekici.

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi web sitesinden “Kocaeli Doğa Yürüyüş Parkurları” kitapçığını indirdiğiniz zaman tüm rotaları kısa ve yeterli anlatımları ile bulabilirsiniz. Biz 139. sayfada bulunan Kuzuyayla – Hacıyakup Çayırı – Kartepe Zirvesini denemek üzere yola çıktık.

Karamürsel’den yola çıktık ve yaklaşık 1 saat içinde Kuzuyayla’ya vardık. Mevsim ilkbahar olmasına rağmen ağaçların üzerinde buz tabakası duruyordu. Dışarısı yaklaşık 0 derece olmasına rağmen inanılmaz harika bu manzara içimizi ısıtmaya yetti. Kuzuyayla’da güzel bir kamp ve piknik alanı var. Buradan zirve yolunu takip etmeye başlıyor ve harika doğanın içinde kendinizi buluveriyorsunuz.

Hızınıza bağlı olarak 1 saat içerisinde Hacıyakup Çayırına ulaşıyorsunuz. Burası kışın kamp kurmak için oldukça ideal bir yer. Buradan zirveye yarım saatlik bir yolunuz kalıyor. Bu arada ekibimiz sık sık fotoğraf molası veriyor. Ekibimiz de Yalova’dan Doğa Fotoğrafçısı ve Kuş Gözlemcisi Fatih Bülbül’de bulunuyor. Kendisi yol boyunca bizlere farklı türlerden kuşları tanıtıyor. Hatta bir Kara Ağaçkakana rastlıyoruz ve bu türün çok ender fotoğraflanabildiğini öğreniyoruz.

Ağaçların üstü bembeyaz

1602 metre zirvesi ile Marmara Bölgesi’nin ikinci yüksek dağı olan Kartepe’de harika bir hava ve manzara bizleri karşılıyor. Zirveden aşağıya doğru baktığınızda sağınızda harika Sapanca gölü manzarası solunuzda ise İzmit Körfez tüm güzelliğiyle yer alıyor. Kartepe’den güney batı istikametine doğru baktığımızda uzaklarda sisli ve buğulu zirvesiyle Uludağ karşımıza çıkıyor. 2543 metrelik zirvesiyle uzaklarda bizi bekleyen gözlerle bakıyor.

Ağaçların üzerindeki don görsel bir şölen sunuyor

Ekip olarak WWF (Doğal Hayatı Koruma Derneği) nin Yeşil Ofis Projesine Destek vermek amacıyla hazırladığımız pankartımızı açıyor ve fotoğraf çektiriyoruz. Yeşil Ofis projesi, geri dönüşüm, enerjinin verimli kullanımı gibi bir çok konuyu içeren ve basit maddeleri uygulayarak doğanın korunmasına katkıda bulunabileceğiniz bir çalışma. Detaylı Bilgi : www.wwf.org.tr

Uzaklarda Sapanca Gölü…

Sıcaklığın -5 olduğunu ölçüyoruz ve rüzgarın sertleşmeye başlaması sebebiyle tekrar Kuzuyayla istikametine dönüşe geçiyoruz. Toplamda 4 saat 10 km bir yürüyüş parkuru ve oldukça keyifli. Yürüyüşün sportif zorluğunu arttırmak için engebeli patika yolları da tercih edebilirsiniz.

Kocaeli Bilişim ekibi zirvede.